• TV REPLAY


    • TV Replay, een mogelijk probleem:
      Bij herbekijken wordt op een bepaald moment het programma afgebroken en kom je terug in live-tv mode.

      Een zender heeft niet van bv. elke film of serie de eigendomsrechten en maar rechten om 1 maal uit te zenden.
      Dan is het ook niet beschikbaar in replay.
      Je kan wel nog herstarten als de film nog bezig is.
      Eens de film gedaan is vervalt het recht om heruit te zenden.
      Als je kijkt in de tv gids zie je ook dat films meestal niet beschikbaar zijn via replay.
      in de TV-gids staat dan een cirkeltje met een uitroepteken.
      Die kan je maar alleen tijdens de uitzending herstarten en
      tot max. 1 uur na het einde van de uitzending bekijken

     

  • Omruilregels voor Bbox en Decoder


    • #- omruilregels bbox decoder -#

      19/07/2017 >
      momenteel de regels die Prox volgt voor het omruilen van decoders. (px/f)
      BBOX
      ADSL - b-box 1 of 2 -> B-box 3
      ADSL - b-box 1 of 2 & I-Office -> B-box 3v+
      ADSL - b-box 1 of 2 & I-Talk -> B-box 3v+
      VDSL2 - b-box 2 b-box 3 -> B-box 3
      VDSL2 - b-box 2 & I-Office -> B-box 3v+
      VDSL2 - b-box 2 & I-Talk -> B-box 3v+
      VDSL2 - b-box 3 -> B-box 3
      VDSL2 - b-box 3v -> B-box 3v+
      DECODER
      V4 -> V5 swap
      V5 -> V5 swap
      V5 compact -> V5 compact swap

  • TOESTEL OMRUILEN TERUGSTUREN

    #- toestel omruilen terugsturen -#

    Is uw toestel defect? Hebt u uw abonnement opgezegd? Of hebt u zich bedacht na een online aankoop?
    In al deze gevallen dient u uw toestel terug te sturen.
    (decoder/modem/mobile coverage extender/gsm of tablet/ander toestel)
    Kies via deze link > Een toestel omruilen of terugsturen, uw situatie uit
    en bekijk hoe u uw toestel kunt terugbezorgen:


    # Defecte Decoder Omruilen #

    • Defecte Decoder Omruilen 

      Omruilen Via UPS (vroeger Kiala) Punt

      ⌘ defecte decoder of modem omruilen
      Belangrijk: 22/11/16:
      Vanaf nu kan men geen defecte Decoder of Bbox meer ruilen in een Proximus Center/shop

      Proximus (Helpddesk 080022800 of Privébericht op Forum/Twitter/Facebook)
      kan via UPS(kiala) een omruiling inplannen, door je privé gsm nummer en UPS punt
      in je buurt, door te geven. (je kan zoeken op postcode via deze Proximus ► link)
      Je zal dan in de komende dagen een sms ontvangen
      eens het pakket is aangekomen op het UPS punt.
      Vergeet niet je oude decoder met stroom-kabel/-adapter
      mee te nemen in een dichtgeplakte doos.

      Als je via Forum/Twitter/Facebook onderhandeld hebt, zal men vragen in een privébericht 
       je gsm nummer + UPS punt naar keuze (https://www.proximus.be/eservices/en/jsp/dynamic/KPL)
      mede te delen.
      (privé bericht op forum naar het proximus team, kan je via deze link versturen:
       https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679)

      PS: Alleen nog aangekochte toestellen zoals plc en wifi bridge kunnen via de Proximus winkel.
      Decoders en modems zijn niet meer beschikbaar in de shops.

      Uitleg van een Proximus medewerker (18/03/2017)
      V5 decoder omruilen zal terug een V5 decoder zijn.
      (Op dit moment zijn de meeste swaps nog via Kiala/UPS* punt; 
         maar in sommige gevallen kan dit thuis via Bpost gebeurren )
      Je moet de voeding mee nemen en decoder in en doos.
      Deze worden dat terug gestuurd naar Proximus.
      En je krijgt en nieuwe V5 mee.
      Je moet wel de afstandbediening bijhouden daar deze niet mee omgewisseld word.
      PS: Op dit moment is er nog stock van v5 en v5mini.
      De stock van v4 is tijdelijk uitgeput.
      Defecte decoders worden terug gestuurd en hersteld vandaar
      dat er nog V5 decoders zijn.
      Deze zijn hetzelfde als de V5 compact (mini) op de display en HDD na.

      * Momenteel werken wij enkel via een Kiala/UPS punt, althans voor particulieren
      (voor Bizz klanten is er een andere procedure).
      De verdeling via bpost is nog steeds in onderzoek.


       Wat met modem en decoder na opzeg?
        Je kan deze binnenbrengen in een Kiala punt.
        Best eens bellen naar 0800 22 800
        De Kiala labels worden je via e-mail opgestuurd.

      Je kan ook je tv-abonnement opzeggen via www.proximus.be/opzeggen.
      Voor de decoder in te leveren ontvang je dan per e-mail een Kiala-label.